Torre del Aguilo med fruen (11.01.2020)

Tourlänge 1h 11min
Entfernung 3,2km
Höhenmeter 138m
Besteigungen Castilla, La Cala (166m) 11.01.2020 14:24
Torre el Aguilo (149m) 11.01.2020 14:24

Området her, like vest for La Cala (og Benidorm) viste seg å være populært med tanke på friluftsliv, men veien vi kjørte inn var veldig smal og trafikkert. Seinere fant vi et bedre sted å parkere, og har opprettet et PBE der (Torre de Aguilo parking).

Det er en del turstier her, og utsiktspunktet med tårnet var absolutt verdt et besøk. Jeg stakk oppom Castilla på returen, da dette var en rødnål-kandidat, mens fruen gikk rett tilbake til bilen.

Fruen med toppen "Torre el Aguilo" i bakgrunnen.
En av info-plakatene på toppen.
Ved tårnet mot Benidorm og Tossal de la Cala i forgrunnen.
På Torre el Aguilo, mot vest i retning av Castilla. Boligtoppene i La Cala ligger like til høyre for toppen.

Vi delte oss nå, her vi sto ved tårnet, da jeg også ville oppom Castilla på returen. Fant ingen god rute opp rett fra La Cala, men fant en brukbar sti ned igjen fra toppen. Denne skal publiseres på kartet til glede for evt andre.

På Castilla fikk jeg overblikk over området og tårnet på toppen.
Castilla virket å være et lite besøkt høydedrag, men for en rødnål-samler som meg, en rask og liten tur.

Etter turen prøvde vi å kjøre opp på den artige klippen Tossal de La Cala like i nordøst, men her var veien stengt pga veiarbeid, og vi fant ingen god parkering, så da fikk det være.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.