Sol og tåkeskyer i Hemsedal (08.11.2019)

Tourlänge 1h 30min
Entfernung 4,0km
Höhenmeter 322m
Besteigungen Røgjin (1.370m) 08.11.2019 12:16
Besuche anderer PBE Røgjin stistart (1.040m) 08.11.2019 11:33
Røgjin skiltet stidele (1.120m) 08.11.2019 11:42
Røgjin stidele for bratt sti (1.315m) 08.11.2019 12:06

Måtte ha litt variasjon fra de vanlige turene mine i dag, og dro til Hemsedal. Det var en del tåkeskyer, men sola brøt igjennom rundt kl 12-13. Jeg gikk med varmesåler fra Felleskjøpet inni fjellstøvlene i dag, siden jeg sliter litt med uhyre kalde føtter om dagen. Sålene fungerer bra. Det var ikke mer enn 6-8 minusgrader, og vindstille, så når sola brøt igjennom, varmet den litt.

Det var isete her og der, og et forrædersk tynt snølag gjorde det noe krevende her og der, og særlig opp et bratt parti som er sikret med rekkverk. (På returen tok jeg på brodder, for sikkerhets skyld.)

Flott utsikt fra toppen i dag, og tåkeskyene bare krydret naturopplevelsen. På returen vurderte jeg å følge en merka snarvei ned til Flogastølen. Denne stien har jeg ikke sett tidligere. Droppa planen da jeg måtte ha gått 6-700 m på veien vestover, for å komme tilbake til bilen.

Mot Skogshorn.

Etterpå kjørte jeg Holdeveien videre forbi Flævassdammen, og ville plukke med meg Storebeihovda i Ål. Var litt skeptisk til denne, da det var en del vierkratt som måtte krysses, og en liten elv. Det ble til slutt elva som stoppet meg, da alt var glasert i is, men med rennende vann under og mange hull her og der, og råtten is. Fant ikke noe egnede steder å komme over, og skjønte dessuten at denne toppen er mye greiere på ski, da man slipper så mye kratt.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.