Rauddalstinder (13.07.2019)

Besteigungen Store Rauddalstinden (2.157m) 13.07.2019
Vestre Rauddalstinden (2.059m) 13.07.2019
Vest for Vestre Rauddalstinden (1.931m) 13.07.2019

Sykkel til brua ved Gravdalsdammen. Opp til ryggen en god stund før vest for Vestre, Møkkaflanke opp til ryggen i terrengsko. Løsgods og sva. Lønner seg nok å gå så langt mot høyre (ryggen) som mulig. Fantastisk vær! God pause på Vestre. Opp til store løs bratt flanke, men greit. Lite snø. Fantastisk utsikt fra store Rauddalstind. En av de bedre jeg har sett. Lå minst en time å døste i sola og nøyt utsikten. Retur samme vei, bortsett fra omgåelse av vestre og vest for vestre. Litt mye stein for terrengsko, savnet fjellskoene her. Sykkel opp igjen til Leirvassbu. Litt over 7 timer på tur og ikke et menneske å se før jeg kom til stien til Kyrkja! Fantastisk. Ikke var det varding heller bortsett fra på toppene. En skikkelig knalltur/knalldag! :)

Fra høyre vest for Vestre Rauddalstind, Vestre og Store.
Den store Bjørn er fin fra denne kanten

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.