Snørvillen (02.03.2024)

Entfernung 9,6km
Höhenmeter 198m
Besteigungen Snørvillen (995m) 02.03.2024 12:47

SF kom på besøk til oss i helgen og hun ville gjerne på skitur i dag, selv om det var tåke og regnet nede i byen. Vi kjørte derfor opp til skistadion på Sjusjøen for en liten skitur. Damene ville rusle litt i løypene, men jeg tok meg en tur opp på Snørvillen

Masse folk på skistadioen og i løypa bort til Fjellelva
Løypa opp mot Snørvillen hadde jeg derimot for meg selv. Her var sporet føyket og snødd bort, så jeg satte mitt eget spor i den faste snøen, som bar alle steder.
Selv om jeg er lokalkjent her etter mange tidligere turer, var det greit å ha løype stikkene i dag, da tåka var usedvanlig tjukk
Tilbakeblikk ned en av myrene. Lyset var så flatt at jeg knapt så mitt eget spor
Null utsikt fra toppen av Snørvillen i dag

Det ble en krevende aketur ned av fjellet pga den dårlige sikten, men det ble bare et fall, og det i løs snø, så det var bare moro.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.