Eidskollen (29.04.2024)

Entfernung 8,0km
Höhenmeter 494m
Besteigungen Eidskollen (732m) 29.04.2024 11:00

I dag var det helt hvitt igjen, men nå er det faktisk håp om vår, så jeg gjennomførte det planlagte hjulskiftet på Leira om morgenen. Fortsatte sørover i tåke og regn, men det var opphold da jeg parkerte i svingen nedenfor Rustebakke gård. Derfra fulgte jeg skogsbilvei der snøen lå allerede fra første sving. Man kan bli litt lurt når man ser på avstand fordi trærne skjuler snøen. Jeg måtte på med trugene da et scooterspor forsvant ut i skogen til Veslesætra, men der stien begynte var det bart i lange strekker oppover. Litt kinkig her og der med is og lumske hull, og fra ca. 600 moh. forlot jeg stien et stykke fordi det var bedre utenfor. Siste 500 meterne tok jeg på trugene igjen på fint snøføre med kun noen få gjennomtråkk. Sola tittet såvidt fram på toppen, men det var uansett for mange trær til å få noe utsikt. Det gamle topptårnet hadde stupt ned skråningen mot nord. Tror jeg er første person på toppen i år, men var ikke bortom postkassa for å sjekke.

Stistart.
Gammelt isnedfall.
Tåketrollskog.
Superfornøyd med å ha kommet meg opp :-)
Snek meg kjapt forbi her, like før alt løsnet.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.