Tretjennhøgda (21.05.2020)

Entfernung 9,0km
Karte
Besteigungen Tretjennhøgda (523m) 21.05.2020

Jeg fikk med meg Susanne og Vegard på denne turen. Jeg parkerte bilen i krysset Fossveien/Gruveveien sørvest for toppen. Siden det var en bom helt nederst i Gruveveien turte jeg ikke å passere den med bilen i tilfelle den ble låst på returen, noe den ikke ble. Så trasket vi cirka tre kilometer oppover på grusveien før vi gikk de siste 7-800 metrene i terrenget opp til toppunktet. Der var det et trigpunkt og finutsikt til Andersnatten og snøkledde Norefjell.

Imidlertid har jeg en mistanke om at det høyeste punktet ligger 150-200 meter lenger sør, så jeg stakk bortom der også for å sjekke. Hvis jeg ser på Norgeskart bekrefter det antagelsene mine, og da jeg sikta tilbake på trigpunktet ble mistankene mine ytterligere forsterket. Det var ikke noe utsikt der, så jeg gikk tilbake til trigpunktet og syntes det var mye nedoverbakke dit.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.