Dønnmannen (05.07.2020)  6

Höhenmeter 879m
Besteigungen Dønnmannen (856m) 05.07.2020 15:48
Haka på Dønnmannen (852m) 05.07.2020 16:06

Etter gårsdagens tur til de Syv søstre skulle turen denne dagen gå ut til Dønna. Dønnmannen skulle bestiges og dette skulle bli en riktig en kremtur. Ei flott øy og vi ble anbefalt å dra ut på yttersida til Breivika. Der var det nydelig med ei fin strand og fine teltplasser. Lite folk var det også her ved parkeringen.

Etter å ha gått i en fin sti langs havet gikk stien så inn mot fjellet og det ble bratttere og brattere. Vi kan knapt si det var noen klyvepartier på turen. Rimelig bratt enkelte steder, men stien var god hele veien opp mot toppen. Vi var ikke så tidlig ute idag så vi møtte en del personer på vei ned....både godt voksne og barn. Flottere utsikt kan man lete lenge etter. Et flott skue mot de syv søstre...gårsdagens flotte tur. Odd Arne valgte å ikke bli med videre ut til Haka, mens jeg gikk utom denne også. En super avstikker som jeg anbefaler alle å få med seg når man er der oppe. Trygg og god sti, men rimelig bratt i noen partier. Stien gikk også på eggen et stykke.

Turen ble avsluttet med telting rett under Dønnmannen med kalde pils som hadde ligget i havet og vi tok også et par glass whiskey som feiring av en super tur.

Startzeitpunkt 05.07.2020 13:24

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.