Ruten (27.01.2018)  5

Entfernung 12,8km
Höhenmeter 1.054m
Besteigungen Ruten (1.516m) 27.01.2018

Henta Anne Grete tidlig for å få mest mulig av finværet da prognosene var tilskying og økende vind. Dro derfor fra Gjøvik ca. kl 7.40. Termostaten i bilen viste at det var kaldt i Gausdal og i Svatsum var det nede i 23 minus, mens vi hadde 18 minus ved Dalseter.

Nordover langs langrennsløypa

Det ble test av nye fjellski/telemarkski (Åsnes Falketind 62) og nye sko (Scarpa T4) for min del og kunne ane tendens til gnaging medialt ved begge malleoler, så stoppet opp for forebyggende plastring like før vi kom ut av skogen. Kun kortfeller på denne turen, som fungerte helt greit, men ikke mulig å gå rakt oppover med det i de bratteste kneikene. De ga også sånn noenlunde gli, så spent på å teste det mer for å se om det skal kuttes litt ned på lengden på fellene.

Utsikt nordover på vei opp. Vi så mye av Jotunheimen i dag - etterhvert også Rondane.
Surt og kaldt på toppen, men en nydelig utsikt.

Sur vind på toppen, og varden ga ikke noe særlig ly. Vi bestemte oss raskt for å ta turen ned igjen da videre tur ikke fristet med prognosene og den sure vinden. Prøvde først å kjøre uten wire på bindingene, men det var ingen suksess, så de kom på ganske så raskt og da ble det svært fin kjøring nedover igjen til Dalseter, selv om telemarkkjøring er noe jeg er svært rusten på.

Startzeitpunkt 27.01.2018 09:29

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.