Gaustatoppen Opp (04.08.2007)

Höhenmeter 1.700m
Karte
Besteigungen Gaustatoppen (1.883m) 04.08.2007

Rjukan-Gaustatoppen. Snøresyklet med Frigg til Stavsro og jogget med henne derfra til topphytta.

Først 5km snøresykkel flatt i Rjukan (10 min!), 10 km i delvis bratt asfalt (10 grader). Fem drikkestopp for Frigg i bakkene. Bra drag i Frigg! Flatet etter hvert ut mot Stavsro. 5 minutter klesskift før 4,7 km løp til toppen (46 min). Brukte totalt 2t 1min opp fra Rjukan. Kaldt på toppen (4 grader og sludd), men fin økt! Bra Frigg! Ventet i hytta en stund på Halvor som LØP hele veien i konkurranseklassen Gaustatoppen Opp. Han brukte Halvor 2 t 29 min!

Nedturen ble kald, løp av og til. Frigg var løs et stykke. Mye vind! Deilig å sette seg i en varm buss ned til Rjukan stadion. Lang dusj og tørre klær gjorde susen. Sykkelen hentet vi etterpå på Stavsro.

En kald opplevelse på Gaustatoppen! :-)

Halvor peker oppover i retning Gaustatoppen, endel høydemeter opp dit ja...
Da var Sondre og Frigg i gang.
Nede i bussen etter løpet, brr... 4 grader, sludd og lite klær gjorde det til en kald opplevelse ned fra toppen.
Men jeg klarte dog å lure fram et smil :-)
Nå kan Halvor i alle fall smile, etter en varm dusj og fått på tørre klær!:-)

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.