Juletur til Skaugumsåsen (24.12.2010)  5

Tourcharakter Wanderung
Karte
Besteigungen Skaugumsåsen (349m) 24.12.2010

Jeg har ofte hatt for tradisjon å ta juleturen i Frydendalskogen der jeg bodde før, men etter at jeg begynte å jobbe i Frydendal barnehage ville jeg gå tur et annet sted. Fikk telefon fra Alexander som var i området, han hadde kjørt dama og bikkja til Gardermoen og var nå på vei hjem til Tønsberg. Kjedelig for ham at han må jobbe på julaften, senere i kveld. Men vi skulle nå få til en liten juletur sammen, og valget falt på Skaugumsåsen. Bjørn-Even og kjæresten Marie-Lill stilte gladelig opp og ble med oss.

Vi kjørte helt opp til det vi kaller "bassenget" rett under sørura og ovenfor Sem Gjestegård (hit er det egentlig ikke lov til å kjøre, men pytt). Det var allerede folk som hadde tråkket sti for oss så vi slapp å brøyte i den lille snøen som fantes. Vi pratet oss opp bakken og hadde det i grunn veldig trivelig. På toppen fikk vi nyte Skaugumsåsens flotte utsikt i nydelig desemberlys, dette er definitivt Askers kremtopp etter min mening. På returen gikk vi om Djupdalsåsen (Cubustoppen) og ned Geitestien tilbake til bilen. På et utsiktspunkt disket Bjørn-Even opp med mandariner, sjokolade og akevitt, jippi! Så bar det ned til bilen og hjem til den varme julestua.

Tusen takk for en hyggelig juletur, og god jul alle sammen! :-)

Benutzerkommentare

God jul!

Geschrieben von knutsverre 25.12.2010 21:30

Flotte og stemningsfulle bilder, Sondre. God jul til deg også!

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.