Trugetur på Hurumlandet (09.02.2013)

Startpunkt Sagbakken (117m)
Tourcharakter Schneeschuhtour
Tourlänge 3h 06min
Entfernung 10,9km
Höhenmeter 484m
Besteigungen Kuven (306m) 09.02.2013
Vardåsen (308m) 09.02.2013

Etter at jeg klarte å kutte meg i venstrehånda ble det ingen klatring eller skitur denne helga. I stedet så jeg mulighetene for en trugetur til et par topper jeg manglet ute på Hurumlandet/Røyken. Hadde satt GPSen på Sagbakken på vestsida av rv 23. Det jeg ikke visste var at det gikk an å kjøre hit direkte fra rundkjøringa på sørsida av Elgskautunnelen, jeg trodde man måtte kjøre mot Åros og så krysse rv 23 på en bro. Dermed ble det litt forvirring med navigasjonen før jeg fant fram. Ruslet først til fots bort til demningen ved Setervannet. Her snørte jeg på meg trugene og fulgte vannet til sørenden. Det hadde nå begynt å mørkne så hodelykt var kjekt. Bratt opp til Kringlefjell og litt opp og ned bort til toppen av Vardåsen. Formen føltes forøvrig overraskende god ut i motbakkene, er det en ettereffekt av Aconcagua tro? Faktisk litt utsikt mot flomlyset i Oslogryta herfra. Mor hadde smurt med en god niste i dag som var grei motivasjon i motbakkene. Til neste topp gikk jeg tilbake til Setervannet, litt nordover og inn i skogen. Fant en traktorvei som jeg fulgte et par hundre meter før jeg trakk opp på topplatået. Krysset et trugespor som kom fra nord og sør, men dette gikk ikke til topps på Kuven. På selve Kuven var det også ganske åpent og muligheter for utsikt i nordlig retning. Tilbake igjen gikk jeg først bratt ned til veien mot Smedmyråsen som jeg fulgte forbi et gjenbruk til rv 23 og bilen.

En flott kveldstur i hyggelig skogsterreng!

Startzeitpunkt 09.02.2013 16:58

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.