Knutshøe rundt med packraft (08.10.2022)

Tourcharakter Kayaking
Tourlänge 6h 50min
Entfernung 16,2km
Höhenmeter 538m
Besuche anderer PBE Vargebakken parkering (1.105m) 08.10.2022

Guidet packraft-tur rundt Knutshøe. En fantastisk tur! Hadde med tre karer, men én måtte snu pga hull i packraften og vi klarte ikke å finne hullet. Startet ved Vargebakken og fulgte stien nedover Leirungsdalen snaut 3 km før vi satte packraftene ut på elva. Fine meandersvinger nedover Leirungsåe til Øvre Leirungen, men dessverre kraftig motvind nedover her som gjorde at vi tok packraftene opp på land like før vannet. Det skulle heller ikke vært noe mindre vann i elva enn det var. Prøvde å bære packraftene på sekken uten å ta ut lufta, men det var håpløst. Like greit å blåse dem opp en gang til. Ble en rast ved hytta på nordsiden av Øvre Leirungen før vi fortsatte stien bort til Gjende. Padlet langs vannkanten på Gjende bort til Leirungsholet. Deretter vandret vi over til Nedre Leirungen som vi krysset i kraftig medvind. Gikk på et blunk! Til slutt ventet en liten kneik opp til bilene på Vargebakken.

Takk for en fin tur! :)

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.