Hamsevika til Nysætre (31.03.2021)

Tourcharakter Tourenskilauf
Entfernung 24,7km
Höhenmeter 545m
Besuche anderer PBE Gamle Geirangervei p-plass (900m) 31.03.2021

Hadde en fin todagers fjellskitur med Ida fra Hamsevika til Nysætre. Gikk med hver vår pulk og hadde teltleir i sørenden av Fremste Vikvatnet. Dag 1 begynte vi utpå ettermiddagen i nydelig klarvær. Tungt å dra pulkene opp alle bakkene, men det var verdt strevet da vi kom opp. Koste oss med luksusmiddag ute før vi trakk inn i teltet der vi til og med hadde drasset med oss gassovn for kosens skyld. Neste morgen ble det pannekakefrokost før vi etter hvert begynte å gå. Overskyet vær og litt klabbeføre før det ble litt mer rufsete mot slutten av dagen. Fyrte bål langs Vuluvatnet siden vi også hadde drasset med oss en vedsekk. Nedkjøringen mot Nysætre ble noe utfordrende i dårlig sikt med pulk, og en del åpne kulper langs elva, men vi kom oss ned helskinnet begge to og var enige om at det hadde vært en fin tur! <3

Start ved Hamsevika.
Fin teltleir med Skridulaupen i kulissene.
Godkjent utekjøkken.
God stemning!

Kart

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.