Morgentrim på Vassbruntinden (16.07.2012)

Startpunkt Rognli (120m)
Tourcharakter Bergtour
Tourlänge 2h 21min
Entfernung 8,0km
Höhenmeter 1.119m
Besteigungen Vassbruntinden (1.202m) 16.07.2012

Før jeg reiste ned til sørlandsidyll på hytta i Risør måtte jeg ta en siste lille tur her oppe i nord. Kjørte inn til Rognli (bompenger kr 30,-) og bushet meg oppover i skråningen. Jeg visste ikke om noen sti så det ble egentlig bare vandring på måfå. Mye høyt villgras og jeg merket at jeg ikke var helt i slaget denne morgenen, tunge bein! Etter hvert som jeg nærmet meg elva ovenfor Rognli fant jeg en sti som jeg i ettertid fant ut at startet helt fra gården. Fulgte tråkket oppover til det etterhvert ble delvis borte på rundt 700 moh. Etter hvert dukket toppen på Vassbruntinden opp. Det var regnbyger ute ved kysten som jeg håpet ikke skulle komme hit, men idet jeg til slutt nådde toppen kjente jeg at vinden økte på og dråpene kom. Fikk på meg jakka, tok noen bilder av utsikten og gikk ned til snøfonna i nordvest der jeg surfet unna noen kjappe høydemeter. Kunne følge snøen helt ned til 800 moh. Resten av turen ned gikk kjapt. Ble ganske våt før jeg kom til bilen, men selv om været ikke ble det helt store fikk jeg dog en god morgentrim og ny kommunetopp.

Startzeitpunkt 16.07.2012 09:28

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.