Sætreskarsfjellet (21.03.2020)

Entfernung 5,9km
Höhenmeter 645m
Besteigungen Sætreskarsfjellet (1.606m) 21.03.2020 Gipfel nicht erreicht

Skitur med Ida og Aud mot Sætreskarsfjellet. Nydelig vær med sol, vindstille og lave temperaturer. Fulgte skispor etter folk som hadde vært der tidligere på dagen. Hele flanken øst for Grasdalsbreen hadde ligget i le for vinden og bød på nydelig urørt løssnø. Planen var egentlig å gå helt opp til Skjerdingsdalsbreen og kjøre ned mot Grasdalsvatnet, men tiden gikk og det ble litt for langt utpå dag.

Østflanken til Grasdalsbreen. Sætreskarsfjellet ligger oppe i venstre hjørne.
På vei oppover.

Gikk i jevnt og rolig tempo opp til pkt 1517. Møtte to andre som var ute på tur. Da vi skulle renne ned hadde det akkurat blitt skyggen i øvre deler av flanken på tur ned igjen. Litt irriterende... Men nydelig snø! Ida var veldig fornøyd med nye toppturski.

På toppen av 1517-punktet.
Utsikt mot øst og sør.

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.