Skiføring i Røykjedalen (21.01.2020)

Tourcharakter Randonnée/Telemark
Tourlänge 3h 37min
Entfernung 8,2km
Höhenmeter 898m

Hadde skiføring med to sveitsere for Fjellguide.no. Dagen før hadde det regnet helt opp til 1300 moh, men temperaturen skulle avta utover natten og slå om til snø. Dessverre avtok kun temperaturen, men nedbøren stoppet. Dermed fikk vi servert flott gjennomslagsskare fra bunn til topp i denne dagen...

Startet fra Snøtun og brøytet oss opp gjennom skogen til Røykjedalsstølen. Her oppe blåste det friskt, og snødde vannrett. Etter en lunsj i leveggen valgte vi å gå lenger inn i dalen og opp i høyden for å se om skiføret var bedre og om vi kunne finne litt innblåst fokksnø å kjøre på. Dessverre i omtrent null sikt. Med sterk vind og nokså mildt vær ble det ikke den store kjøreopplevelsen, og ingen var giret på en ny tur opp igjen etter første nedkjøring. Bare å komme seg helskinnet ned til bilen. Synd med så dårlig skiføre i flott skiterreng.

Friskt på 1230 moh der vi snudde.

Kart

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.