Koukoulia på Kalymnos (22.10.2019)

Tourcharakter Bergtour
Tourlänge 2h 09min
Entfernung 9,0km
Höhenmeter 570m
Besteigungen Koukoulia (609m) 22.10.2019

Kjørte scooter fra Masouri til bukta nedenfor Vathy. Planen var å jogge opp på Koukoulia som er en nokså prominent topp på denne siden av øya. Ifølge kartet skulle det gå en merket sti til topps, men som erfart tidligere er det sjelden at slike stier er så synlige i virkeligheten. Realiteten var noen svake røde merker, spredt varding og generelt lite spor etter folk. Mye busk og kratt. På pur f... valgte jeg å ta det som en rolig tur og tenke at toppen var målet. Karret meg til topps og fikk heldigvis servert flott utsikt fra toppunktet. Returen gikk bratt ned i nordsida, og klyvde meg ned til en bortgjemt kirke. Derfra var det god sti og vei som jeg fulgte tilbake igjen til scooteren.

Fra toppunktet.
Lite panorama fra toppen.
Kirken i nordsida.

Kart

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.