Kråkfjellet og Rensfjellet - høyest i Klæbu og Melhus (24.06.2018)

Startpunkt Samsjøen (490m)
Punkt nordvest for Rensfjellet (929m) 24.06.2018 19:28
Rensfjellet (941m) 24.06.2018 19:31
Besuche anderer PBE Kråkfjellet p-lomme (485m) 24.06.2018 17:30

På vei sørover fra Flatanger var planen å sette av Bjørn-Even på Heimdal stasjon før jeg selv skulle ta meg en tur på kommunetoppene Kråkfjellet og Rensfjellet før jeg tok en natt hos Inger-Lise og Otto i Oppdal. Det ble ikke så lett som jeg hadde tenkt. Noen mil sørover fra Flatanger fant jeg ut at jeg hadde glemt en hel eske med klatreutstyr på campen i Flatanger. Shit! Den må jeg jo ha med meg, men jeg ville ikke rekke å kjøre tilbake igjen og i tillegg rekke toget til Bjørn-Even. Etter mye om og men endte det meg at jeg kjørte til Røra der jeg bestilte meg togbillett til Heimdal. Her skulle jeg vente på Philip og Ingri som skulle ta med seg esken min med klatreutstyr. I mens tok Bjørn-Even bilen min ned til Heimdal og parkerte den der. Røra var ikke akkurat verdens navle, og det var ingen plasser som var søndagsåpne slik at jeg kunne sette meg inn og bruke wi-fi. Etter noen timer fikk jeg med meg esken og tok toget sørover til Heimdal. Toget var ved en feil overbooket, så jeg fikk ikke noen sitteplasser på tur ned til Heimdal. Ble sittende på gulvet. Som om ikke dette var nok klarte jeg å hoppe av på feil stasjon, nemlig Marienborg som ligger 7 km unna Heimdal… Da ble det taxi til 300,- videre ned til Heimdal der jeg fant bilen min som stod parkert.

Ved parkeringen ved Samsjøen.
Samsjøen.
Tilbakeblikk mot Samsjøen på vei mot Kråkfjellet.
På vei mot Kråkfjellet.
Nærmer meg Kråkfjellet.
Mot Rensfjellet fra Kråkfjellet.
Varden på Kråkfjellet.
Mot Samsjøen fra Kråkfjellet.

Anyways… etter en slitsom formiddag kjørte jeg videre til Samsjøen og parkerte i lomma ved skiltet ”Rensfjellheimen”. Tok dette som en treningstur og jogget langs en rødmerket sti et lite stykke før jeg forlot denne og tok sikte mot Kråkfjellet, høyeste topp i Klæbu. En del myrer ble forsert i starten, og deretter litt tørrere terreng det siste stykket mot toppen. Fint terreng å løpe i, og man vet at myrterreng har fostret mange gode trønderske langrennsløpere i årenes løp. Etter Kråkfjellet sprang jeg et stykke ned igjen for å komme videre mot Rensfjellet. Tok en shortcut over noen myrer ved laveste punkt før jeg tok meg opp bakkene mot toppen. Møtte en reinsflokk oppi her.

Reinsflokk.
Høyeste punkt i Melhus nordvest for Rensfjellet. Nå har jeg kun igjen 1 kommunetopp i Norge!
Høyeste punkt på Rensfjellet.
Kjekt med joggetur.
Retur mot Samsjøen fra Rensfjellet.

Sprang først innom punktet nordvest for Rensfjellet som er kommunetoppen i Melhus. Etterpå tok jeg naturligvis turen oppom høyeste punkt på Rensfjellet. Til min store overraskelse var det rødmerket sti fra Rensfjellet og hele veien tilbake til parkeringsplassen. Kjapp jogging tilbake til bilen før regnværet kom inn noen minutter senere.

Kart

Benutzerkommentare

taxi

Geschrieben von kobbenes 19.08.2018 07:53

haha, du kan jo berre skyte på ei melding neste gang du er stranda i byen så kanskje du kan få pirattaxi :-D

Sv: taxi

Geschrieben von 500fjell 19.08.2018 11:53

Haha, takk for det! :)

Mangler

Geschrieben von JohnTiger 05.07.2018 23:11

Hei

Bare litt nysgjerrig, hvilken er det du mangler :)

Sv: Mangler

Geschrieben von 500fjell 06.07.2018 12:08

Råna

• +

Sv: Sv: Mangler

Geschrieben von JohnTiger 06.07.2018 12:18

Straks i mål!

Geschrieben von SturlaS 25.06.2018 19:01

Det var enda godt Melhus' utrolig lite imponerende toppunkt ble siste kommunetopp for din del!

Var det noe nysnø/is over Snøhetta i dag?

Sv: Straks i mål!

Geschrieben von 500fjell 27.06.2018 18:21

Hehe ja :) Tørt og fint på Snøhetta.

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.