Furuåsen (27.11.2011)

Startpunkt Vøyen Terrasse 37 (140m)
Tourcharakter Jogging
Tourlänge 1h 28min
Entfernung 14,0km
Höhenmeter 427m
Besteigungen Furuåsen (458m) 27.11.2011

Sov godt ut etter gårsdagens 70-årslag til onkelen min. Klokka var ikke mer enn at jeg rakk en treningsøkt før det mørknet. Ute var det klart og vakkert høstvær, faktisk ganske mildt også. Litt dørstokkmil ble det, men jeg klarte til slutt å pakke sekken med joggesko og snøre på meg skisko. Dermed gikk jeg på rulleski hjemmefra og opp bakkene til Bergsmarka. Asfalten var fin å skøyte på da den både var relativt nylagt og uten grus. Har gått altfor lite på rulleski i år så dette var litt uvant. Vel oppe ved Bergsmarka skiftet jeg til joggesko og la igjen rulleskia. Nå skulle jeg jogge på stien opp hele bakken til Hovdehytta som tilsvarer rundt 180 høydemeter i bratt lende. Klarte å jogge hele veien og ble bra anpusten oppe ved hytta. Fråtset nok litt for mye i karamellpudding i går kveld... Nydelig utsikt herfra, en av de fineste DNT-hyttene i Osloområdet! Jogget så videre stien mot Vestlia. Undervegs stakk jeg oppom Furuåsens høyeste punkt som ligger ca. 20 meter fra stien (GPS: 32V 6635459 576049), tviler på om jeg har vært akkurat her tidligere. Måtte forte meg videre til Vestlia før det ble mørkere, derfra jogget jeg til Solli gård og veien ned til Bergsmarka og rulleskiene. Gikk så raskt ned bakkene hjem igjen. Dette ble både en fin og god treningsøkt! :-)

Fin utsikt utover Oslofjorden fra Hovdehytta.
Rosa himmel ved Hovdehytta.
Siktskiva ved Hovdehytta.
Høyeste punkt på Furuåsen.
Det kveldes ved Solli gård...

Kart, høydegraf og turdata

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.