Reistadåsen (23.10.2011)

Entfernung 4,5km
Höhenmeter 282m
Besteigungen Reistadåsen (334m) 23.10.2011

Kom fra en klatretur med kidz på Ytre Lahell. På hjemveien fant jeg ut at jeg skulle ta en økt opp til Reistadåsen som jeg ikke hadde vært på siden 2003. Parkerte i veien oppi boligfeltet på Reistad på grunn av at den veien som går direkte opp mot Stuvstjern er privat. Måtte gå gjennom et gårdstun for å komme meg inn i skogen og bort til skogsbilveien jeg fulgte opp i lia. Ser i ettertid at jeg kunne fulgt en sti som starter lenge oppe i boligfeltet.Tok det som trening og småløp hele veien opp til Stuvstjern, drøyt 200 høydemeter. Godt å få puste litt etter en fotskade noen uker... Trasket deretter inn i skogen og direkte bort til trig punktet på toppen. Delvis god utsikt herfra, men den er nok bedre på ryggen lenger sørvest (følg skilting mot "Karistien" eller noe fra traktorveien). Etter et par bilder gikk jeg rolig ned til bilen igjen.

Trig punktet på toppen av Reistadåsen.
Stemningsfull retur...

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.