Dyrhaugsryggen med High Camp (29.04.2016)

Startpunkt Turtagrø (884m)
Tourcharakter Randonnée/Telemark
Karte
Besteigungen Nørdre Dyrhaugstinden (2.121m) 29.04.2016 Gipfel nicht erreicht

Føringstur under High Camp Turtagrø. Førte en gruppe på omtrent 10 personer opp mot Nørdre Dyrhaugstinden med Melanie. Været var ikke helt på sitt beste. Det var snø i lufta noe som ga fine kjøreforhold, men sikten var dårlig og over 1000 moh hadde vi et skredproblem med kantkorn som vi måtte være obs på. Spesielt i nord- og østvendt. Selve turen til Nørdre Dyrhaugstinden er ikke spesielt kompleks med hensyn til at man kan omgå skredterreng, men dårlig vær og sikt skaper alltid mindre marginer dersom noe uventet skulle skje.

Lite sikt i dag, men akkurat her så vi svake tegn til sol.

Tok inn noen ekstra læringsmomenter undervegs, slik som helningsmåling, sporvalg og veivalg og vindtegn i snøen. Det ble en del venting da en deltaker brakk en stav som måtte fikses. Lenger oppe på ryggen ønsket to deltakere å snu, og på grunn av økende vind og dårlig sikt valgte vi å forklare hvorfor hele gruppa burde snu. Snudde på snaut 1800 moh. Greit å være to veiledere under nedkjøringa tilbake. Det virket som alle deltakerne var fornøyd med beslutningen og dermed var godt fornøyd med dagens tur.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.