Kveldsøkt til Storehogen (10.04.2015)  5

Entfernung 9,5km
Höhenmeter 721m
Besteigungen Storehaugfjellet (1.172m) 10.04.2015

Glemte dessverre kamera på denne fine kveldsturen... Parkerte i en veilomme der høyspentledningene kommer ned til veien en snau kilometer før flyplassen. Herfra gikk jeg i friskt tempo oppover langsmed høyspentledningene i ganske så råtten sløsj stedvis. Sola hadde tatt godt her i dag. Enkelte småklipper oppover her, og sikkert artig ned her om snøen hadde vært litt bedre. Da jeg kom meg opp på snaufjellet ble snøen fastere resten av veien til tårnet på toppen som jeg nådde etter 47 minutter fra bilen. Nydelig kveldssol i vest og Bleia ruvet med sin imponerende nordvegg på den andre siden av fjorden. Gøy å tenke på at jeg klatret opp der for noen uker siden. Som sagt, synd jeg ikke hadde med kamera.

Illustrasjonsbilde av Storehogen med Sogndal i forgrunnen.

Returen tok jeg mer eller mindre langsmed anleggsveien for å finne litt fastere snø å kjøre på. Havnet litt langt til høyre i nedre del, men kom meg inn igjen på veien mot Dueskard. Fin kjøresnø og moro å kjøre ned her i dag. Siden jeg hadde parkert et lite stykke fra flyplassen ble straffen å jogge en kilometer på asfaltvei i randosko. Var en fin tur lell!

Startzeitpunkt 10.04.2015 18:03

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.