Ønderdalsdiederet bail og Flagetfossen med hodelykt (26.02.2022)

Visits of other PBEs Flagetfossen (800m) 26.02.2022
Ønderdalsdiederet (800m) 26.02.2022

Ønderdalsdiederet bail og Flagetfossen med hodelykt

Tilbake på Hemsedal i Jumpy. Vi startet tidlig innover mot innsteget til Ønderdalsdiederet. Etter å ha lest på Facebook-grupper om dårlige forhold fryktet vi allerede fra start at det skulle være lite is.

Vi kom oss opp til cruxet, der klatringen virkelig begynner. Til vår store skuffelse så vi at det knapt var noe is lenger opp. Etter mye frem og tilbake bestemte vi oss for å snu.

Etter en lang pause konkluderte vi at vi ikke kunne dra tilbake uten å ha klatret noe. Det hadde blitt sent og solen gikk snart ned. Vi valgte derfor å dra til Flagetfossen som vi klatret tidligere i sesongen.

Fossen var betydelig feitere nå enn i desember og den øvre delen har nå blitt betydelig brattere. Vi finner en morsom variasjon i toppen som byr på bratt og morsom klatring.

Virkelig en kul opplevelse å toppe ut i bekmørke!