Picos de Europa (26.09.2019)

Fra kultur i Bilbao til natur i Picos de Europa.
Dag 1, Poncebos - Cain, gr pnpe-202, fantastisk tur langs Cares elva, som har gravd ut en kløft, oppbygd sti, tildels hogd ut i fjellet. Egentlig laget for å vedlikeholde vannkanalen til kraftverket. Veldig populær, start tidlig for å få parkering. Kan gås begge veger, og kombineres med andre ruter, ulempe må gå tilbake til bil. 12km en veg.
Dag 2, lokal tur fra La Bolila opp fra Las Arenas, gjennom små landsbyer tilbakevia Arenas.
Dag 3, Urdon - Treviso, pr pnpe-30, parkering for noen få biler ved start, først forbi kraftverket, videre langs elva, Urdon, så opp og videre opp, stien slynger seg stadig opp, flott utsikt inn i selve juvet. Treviso er en liten landsby, fint restaurert, forbundet med veg. Kan fortsette til start av elv. Vi gikk tilbake til park, fristende stier langs fjellene.
Dag 4, lokal tur fra campingplass, delvis merket
Dag 5, Fuente De - cable car til toppen, gikk Aliva rundtur, pr pnpe 24, fin tur med mange alternativ.
Dag 6, lokal topp flott utsikt tilbake til dalen der vi campet