Skardåsen istedenfor Smørlifjellet (09.06.2014)

Ascents Skardåsen (1,071m) 09.06.2014

Vi hadde tenkt oss på Smørlifjellet denne dagen på tur hjem fra hytta. Men i området ved toppen var det vel mye småsjefer på hyttene og dårlige veier. Vi passerte først et skilt med kjøring kun for hytteeiere og videre ble veien veldig dårlig. Og etter at vi hadde passert en åpen bom tok vi ikke sjansen på å kjøre gjennom siden folk sto og glodde og bare ventet på å vise makta si i hyttefeltet. Det var bare å se på parkeringsplassene, skilt overalt med navn. Vi snudde.

Skardåsen ble neste forsøk. Hit gikk det greit å kjøre til Neversetstølan. Vi bommet 10 meter på hovedstien og fulgte den som stod avmerket på kartet. Det var dårlige greier, men etter hvert kom vi innpå rett sti. Oskar var i farta og gikk hele veien selv. Ola og Eirik bare freste oppover til toppen.

Fin selvstendig topp med god utsikt. Varm dag i fjellet.

Oskar på den lille fortoppen. Skarvemellen og Rundemellen bak.
Pause på toppen. En blid gjeng.
Oskar koser seg veldig på tur. Snart blir han tre år.
Gutta ved tavla på toppen.