Topper med Trine i solskinnet (12.01.2014)

Ascents Myssmørhelje (1,070m) 12.01.2014
Torpevassfjellet (1,016m) 12.01.2014

Vi kjørte alle tre guttene til de snille besteforeldrene like ved og reiste opp til snøen i høyden. Og hva møter oss - et fantastisk vinterlandskap opplyst av januarsola, nesten ikke til å tro! Turen startet sør for Skjellbreida i -13 grader. Nede ved Storlondammen viste termometeret -21.

Turen til topps på høyeste punkt på Skjellbreida gikk først mellom mange flotte treskulpturer som så ut som trollkjerringer alle sammen. Oppe på snaufjellet fikk vi iskald motvind og sola i ryggen. Det ble småhustrig, spesielt i ansiktet, så vi ble ikke lenge på toppen.

Videre gikk skituren nedover med herlige svinger på et nydelig pudderføre. Nede ved utløpet av Mjogsjøen tok vi en matpause i sola, men her var det skikkelig kaldt. Greit opp til Torpevassfjellet herfra. Ved Torpevatna var det veldig fint i sola, så her ble det en liten pause til før vi tråkket oss tilbake til bilen.