Skarvvola teltovernatting med tre små (12.08.2012)

Ascents Skarvvola (1,264m) 12.08.2012

En helg med fantastisk værmelding passet utmerket for en teltovernatting med alle tre guttene. Vi valgte å telte ved Åsdalstjønna ved Friisvegen. Fisket her var dårlig, men ellers var det en utmerket plass for teltovernatting med smårollinger.

Vi grillet pølser på bål fyrt med medbrakt ved, og guttene lekte masse i området rundt teltet. Leggetid var høydepunktet denne kvelden, og etter en del uro i teltet sovnet guttene, minstemann først. Gutta sov godt, og vi våknet til knallvær. Shortsen kunne brukes ute ved frokosten allerde kl 0630!

Jeg syntes vi måtte få med en tur, og da ble Skarvvola et naturlig valg. Turen hit gikk lett, og toppen var fin med god utsikt i alle retninger. Et veldig greit området for små barneføtter. Og jammen ble ikke dette topp nummer 600 med pf over 100 meter...

Missing title

Written by siroho 15.08.2012 16:22

Jeg blir så glad når jeg leser sånne turrapporter. Det er her hele grunnlaget for videre nyskjerrighet til naturen ligger. Når været blir så bra også, så blir det jo en flott opplevelse både for store og små. Gleder meg til å lese flere slike turrapporter.