Mefjellet ved Bygdin (25.07.2012)

Ascents Kongsliknuppen (1,386m) 25.07.2012

Ola snakket så fælt om Jotunheimen, så da ble det en tur dit siden været var såpass bra. Ved Bygdin blåste det en del, men vi gikk avgårde oppover den nedtråkkete stien likevel. Oppe på bandet gikk vi av stien og i retning dagens topp. Det så spennende ut å finne rute til topps. Mor likte ikke helt denne barneturen, men med en litt streng turlederpappa kom vi opp. Toppen har kjempeutsikt utover Bygdin. Nesten rart alle skal opp på Synshorn. Denne toppen hadde ingen sti og bar ikke preg av noe særlig besøk tross sin beliggenhet rett ved Bygdin høyfjellshotell.

Returen ble litt bratt, men med forsiktighet kom vi ned. Et par steder passet rypemor på kyllingene sine, det var litt stas å se på for guttene. Været ble bare bedre og Jotunheimen viste seg fra sin gode side. Så dette var stas for Ola, og Eirik var i kjempeform som vanlig denne ferien.

Flott dager i Valdres

Written by mortenh 30.07.2012 22:59

Ser ut som dere hadde noen virkelig fine turdager i Valdres hele gjengen. Artig å se og lese. Men Oskar er vel ikke helt happy på toppen av Mefjellet?

Sv: Flott dager i Valdres

Written by bergtatt 31.07.2012 10:32

Ja vi hadde det knallfint. Valdres er helt supert. Oskar hadde et lite leit øyeblikk på det ene bildet der ja, men det gikk fort over. Oskar er nok den av guttene som ser ut til å trives best i bæremeisen, og det er jo bra slik at vi kommer oss på tur alle sammen :-).