Puttekollen overnatting under åpen himmel (30.04.2012)

Ascents Puttekollen (509m) 30.04.2012
På toppen med Begna bruk nedenfor
Kveldskos ved bålet.
Ola prøver ut soveplassen.
Sov godt.
Linn Therese og Morten kl 07 om morgenen.
God morgen.
Morgenstemning.

Ola og jeg hadde pratet om en overnattingstur under åpen himmel denne våren. Med godvær og fri dagen etter avtalte vi med Morten og Linn Therese tur til Puttekollen ganske langt sør i Valdres.

Turen til toppen var noe slitsom med tunge sekker med bl.a. 5 liter drikke og store mengder mat og godteri for en natt ute. Selve toppunktet var overraskende fint med god utsikt utover dalen. Vi fant en fin overnattingsplass ved kanten av stupet like nedenfor toppen. Leirrutiner ble iverksatt av store og små, og ikke lenge etter gikk pølsene unna. Etter en snartur til sørtoppen ville Ola legge seg i posen. Dette var gøy, men etter en stund med Linn Therese lekende med fakkel ved bålet ble det til at han stod opp igjen. Kl 22 sovnet barna iallfall.

Ungene snorket og sov hele natta igjennom. Dagen etter var like fin og etter tre timers morgenkos ved bålet tuslet vi ned igjen til bilene.

Takk for en kjempefin tur, Morten og Linn Therese.

Det hører med at Ola ikke ville legge seg i senga i kveld, han ville sove ute i soveposen under åpen himmel sammen med pappa. Så dette lover jo godt..!

Det var en gøy tur.

Written by linntherese 03.05.2012 22:58

Det var jo ikke noe skummelt å sove under himmelen jo. Bålet var kjempefint og det var veldig gøy å lage fakkel! Jeg har i hvert fall lyst til å sove på bakken igjen.