Kyrkja på Peakbooktreff (20.09.2014)

Ascents Kyrkja (2,032m) 20.09.2014

Vi rakk ikke til Leirvassbu før på lørdagen. Peakbooktreffet hadde startet allerede på torsdagen, men med skole og jobb er det ikke alltid like lett å komme unna. Kl 0950 rullet vi inn på Leirvassbu. Da hadde de få barna som var med allerede gått mot Stetind. Vi hadde valgt å ikke bli med på denne turen siden Oskar liker å gå en del selv og tempoet ville blitt altfor høyt.

Vi valgte en tur på Kyrkja. Været var grående, og regnet kom allerede etter 1 km. Et lite stykke i bakken opp mot Kyrkjeoksle tok vi en pause. Her valgte Trine, Eirik og Oskar å snu, mens Ola og jeg fortsatte oppover mot toppen. Det ble gråere og tåka lå tett fra skaret på 1755.

Pause.

Ola var flink, føyk forbi tre stykker oppi bakken. Litt skummelt var det jo, men det skal det jo være. Ingen utsikt og lett snøvær på toppen.

Litt bratt her.
Hurra, min tredje 2000-meter!

Ned igjen ble det mye stein. Vi gikk rett ned mot Leirvatnet og fulgte dette tilbake til Leirvassbu.