Mulaldalsåsen (Mulen) (30.05.2018)

Endpoint Fengestad/Fengjestad (143m)
Ascents Muladalsåsen (325m) 30.05.2018 17:10

Jeg tror dette må være den verste turen jeg har gått noensinne. Takket være èn annen Peabookbruker fikk jeg tips om å kjøre inn til Fengestad/Fengjestad hvor jeg parkerte nedenfor et falleferdig gult hus/gård. Ovenfor det øverste, lille, hvite huset var det en grind som jeg åpnet og gikk opp, men på nedveien fant jeg ut at det var best å gå rundt den granen som står der på høyresiden og gå opp den stien der fordi den er mer tydelig. Den stien jeg gikk opp var ikke veldig tydelig, og ble mer og mer utydelig etter hvert. Jeg fikk en del skrap etter greiner og busker og jeg måtte tidvis klatre over gamle trær som var falt over stien. Etter hvert ble jeg omringet av en haug med fluer som alle satt seg på meg når jeg stoppet opp for å se på kartet ettersom det ikke var noen skilt eller tydelig sti. Jeg brukte Peakbookkartet fordi Norgeskartet hadde ingen tydelig sti og det var vanskelig å se hvor topppunktet var. Jeg gikk rundt på «toppen» i et par minutter før jeg plutselig så på Peabookappen at jeg hadde gått forbi topppunktet for 2 minutter siden. Ingen tydelig topppunkt altså.

De eneste høydepunktene ved denne turen var at jeg så en hjort og at jeg kom meg ned igjen...

For dere andre som ønsker å ta denne Førde 100m pm, så vil jeg anbefale å gå denne tidlig vår eller sen høst i forhold til insektene... God tur!