Overnattingstur til Raudnipa fra Skulstad (12.07.2019)

Start point Skulstad (332m)
Endpoint Skulstad (702m)
Ascents Raudnipa (711m) 12.07.2019

Overnattingstur til Raudnipa fra Skulstad

Fortsatt sommerferie og fortsatt strålende turvær i Bergen, gjorde at jeg hadde et ønske om å få til en overnattingstur til. Jeg ønsket en topp med god utsikt og valget falt derfor på Raudnipa. Det er ikke så mange fjelltopper som har god utsikt over Sørfjorden, med Raudnipa ligger helt riktig plassert i så henseende.

Jeg kom meg noe sent av gårde, men kjørte mot Øvre Skulstad hvor jeg parkerte. Fulgte normal sti rundt Skulstadvatnet og opp til Holmavatn. Derifra og utover mistet jeg mer eller mindre stien og fulgte en blanding av dyretråkk og terreng oppover.

Vel oppe på toppen rakk jeg akkurat å få med meg solnedgangen før jeg slo opp teltet, laget kveldsmat og la meg til å sove.

Neste morgen våknet jeg tidlig av det var lyst og varmt. Når jeg kom ut av teltet så ble det tydelig at jeg hadde våknet over skydekket, det er alltid en fantastisk opplevelse.

Alt i alt en helt super tur.