Fra Zakariasvatnet til Reindalseter (16.07.2019)  5

Visits of other PBEs Jakobselet (701m) 16.07.2019 14:52
Reindalseter (710m) 16.07.2019 14:52

Heidi og Helga for lot hytta i Stryn med kurs mot Asker. Jeg fikk Halvor med på enda en kommunetopp, denne gangen selveste Pyttegga. Kjørte fra Stryn til Tafjord og opp til Zachariasdammen hvor vi parkerte. Vi tok turen over to dager. Første dag opp til Reindalseter, og andre dag fra Reindalseter, til toppen av Pyttegga og tilbake til bilen.

Det var en fantastisk dag og ganske høy vannføring etter snøsmelting. Stien langs vannet var derfor oversvømt et lite parti, men vi snek oss lett forbi. Stien går gjennom flott furuskog, forbi en fin foss, og ender ut i en vakker seterdal. Vi passerte den opprinnelige Reindalsæter hvor man også kan overnatte i Jakobselet. Men vi skulle til de litt nyere hyttene på Reindalseter. Der ble vi tatt godt i mot. Fikk rom med strøm, dvs. kontakt ute i gangen, så jeg fikk brukt pusteapparatet jeg bar på (CPAP). Det gir meg bedre søvn og eliminerer snorking, noe Halvor setter pris på.

Vi kjøpte et par kalde pils og nøt kveldssola før det var treretters middag. Vi kom oss nå likevel i seng i rimelig tid for å være utvilte til morgendagen. Dessverre glemte jeg å ta bilder på Reindalsseter. Hadde nok med å nyte stunden!

Turrapport dag 2, Pyttegga

Halvor ved Zakariasdammen
Flott foss på veien!
Fin furuskog!
Dette er visdomsord av høy klasse!