Splitboardtur til hestebottfjellet (01.04.2023)

Ascents Hestebottfjellet (1,406m) 01.04.2023

Etter litt overtaling da jeg samme kveld kom fra kurs i Bergen ble jeg med min gode venninne Tonje til startsted hestebottfjellet. Vi ankom seint og det var meget kaldt denne kvelden, ca 20-22minusgrader. Det var noe uventet da det var meldt -11 og jeg hadde ikke pakket veldig varme klær. Tonje hadde med seg hunden Indy og hun ble fotvarmer denne natten i teltet. Vi våknet til en drømmedag! Vi møtte Tonjes bror Emil og hans kamerat Morten og vi la på vei oppover fjellet. Helt vindstille, til og med på toppen! Nedkjøringen var formidabel! Sjeldent bra føre! Det Gikk fort ned så vi spiste en kjapp lunsj i solveggen og vi bestemte oss rett og slett for å ta en tur til opp! Denne gangen gikk vi ikke helt opp til hestebottfjellet for nå var målet bare å få en til god nedkjøring. Emil og Morten var ikke like sure i beina og gikk likegjerne opp til en annen topp i nærheten. Jeg og Tonje suste nedover med Indy på full firsprang etter. Hærlig ! Vi fikk litt uventet action i form av at Indy bestemte seg for at hun ikke var ferdig på tur å sprang like gjerne ett par km til uten oss, noe som skapte litt panikk, heldigvis haddd en hyggelig mann fått tak i henne og på den måten ente det heldigvis udramatisk. Kvelden ble avsluttet med pizza på Peppes før turen gikk hjem igjen.