Skrimrunde på fjellski (14.03.2021)

Ascents Hellebergfjell (672m) 14.03.2021

Sto opp tidlig og peisa oppover Lågendalen i tjukk tåke. Dro innom Tommy og kjørte sammen til Omholt p-plass. Sol og påskevær her oppe.
Fulgte løype et stykke, mye bedre gli i løypa i dag enn siste tur til Styggmann...heldigvis...og knakk av løypa oppunder Omholtfjell. Lett skare man tråkka igjennom men god gli.
Herfra ble det mye sikksakk-gåing oppetter liene og herlig telemarkkjøring nedover gjennom skogen. Tok turen over Hellebergfjell uten at det var noe mål i seg sjøl og seila ned til Maurlivatnet
hvor vi brakk noe av for å komme opp til Prekestol-området med sol i fleisen og god utsikt sørover. Lang pause her med lunsj og dronekjøring/filming utfor stupkanten.
Videre tok vi en liten rundtur hvor vi rett og slett gikk der vi fikk lyst å gå,,,hele turen var veldig improvisert for å si det sånn. Fant bla en flott åpen småbratt li jeg kunne suse ned i telemarkstil, utrolig givende og moro. Endte etter hvert utpå løype igjen og derfra ble det full gass, jeg ville ikke ta av fellene for jeg glei betydelig bedre i dag enn sist, mens Tommy tok de av, dermed ble det et "rotterace" for å nå parkeringa først....vel ihvertfall fra min side...og vinneren ble faktisk fellemannen. Stor jubel og ellevill feiring var på sin plass...eller kanskje ikke ;-)
Uansett en virkelig flott fjellskitur i skikkelig påskevær var gjennomført.