Ettermiddagstur Storås (19.01.2020)

Ascents Elgåsen (133m) 19.01.2020
Storås i Sandefjord (162m) 19.01.2020

Fikk plass til en rask ettermiddagstur i godværet og tok derfor kurs Storås i Sandefjord.
Parkerte på samme plass som sist jeg var her og gikk innover samme rute attpå.
Men når jeg kom til bratthenget under Storås i SØ fikk jeg lyst til å prøve gå opp her.
Så 2-3 mulige traseer og valgte den som så medium krevende ut og mest mulig rake veien opp.
Noen partier var lette, mens andre utfordret meg temmelig bra må sies...relativt krevende klyveklatring hvor dagstursekken var til hindring på trange hyller/passasjer. Ikke alltid lett å finne noe håndfast å gripe i heller. Staven ble brukt ved ett tilfelle for i det hele tatt å ha sjanse til å komme opp. Noen av disse utfordringene kunne jeg nok ha unngått ved å ha gått rundt vil jeg tro, men moro var det å forsere disse partiene.
Vel oppe på toppen satt jeg med godt til i solhellinga og tok en lang pause.
Utrolig varmt i ettermiddagssola i dag.
Videre gikk turen på måfå over diverse småkoller før jeg endte oppe på Elgåsen og videre tilbake til bilen.
Fant mange passe artige ruter over flere av disse småkollene må sies.
Flott liten tur i nærområdet.