Bakkesykling under Spåtind (02.08.2019)

Start point Hytte Hugulia (850m)
Endpoint Samme (1,100m)
Characteristic Bike trip - off-road

Tur/treningstur med bruttern nesten opp til Smørbukktjernet under Spåtind.
Har ikke syklet mye off-road i år mens bruttern holder et meget høyt nivå, dermed ble jeg hengende etter som et slips opp her og måtte av sykkern alt for mange ganger, mens brutter lekende lett forserte alle "umulige" kneiker og andre utfordringer....imponert.
Han bruker ca 1 time fra startpunktet på gpx-fila og helt opp til Spåtind, mens jeg antakelig ville brukt det dobbelte. Han har vel også noen tidsrekorder ned fra Spåtind attpå.
Tok en liten pause ved der vi snudde og nøyt den lave kveldssola før vi heiv oss nedover, vel en av oss gjorde det ihvertfall, makan til fart ned de teknisk krevende partiene han hadde...beundringsverdig. Jeg hadde ikke baller til å prøve en del av de partiene engang.
Et stykke ned i lia, bytta vi sykkel og jeg fikk prøve den fulldempa karbonsykkelen hans og da funka det bedre, dæven den fløyt over stein og rot og sjøl jeg dro til med god fart ned flere partier, dritmoro!
Tilbake til hytta til et par kalde bayer og lett småpreik, fin start på helga.