Orreleikstur til Skrim (14.04.2018)  6

Characteristic Snowshoe trip

Turfølge: Tommy, Hildegunn, Øystein og Fredrik

Rolig trugetur inn til spillplassen rundt middag i varmende sol, men noe kald vind.
Vel framme ble det rydding av soveplass da tre av oss valgte å sove under åpen himmel et stykke unna leiken for å ikke forstyrre orrfugl og de to andre i kamutelt i utkanten av spillplassen.
Etterpå ble en kort lunsj inntatt før tyrivedsanking til kveldsbålet ble igangsatt.
Mer jobb ventet, måtte selvfølgelig rydde til et tretrinns amfi med bålplass i midten i den meterdjupe snøen.
Så en rolig liten rundtur i myrområdet før vi fyrte godbålet og svidde pølser på spidd, akkompagnert av snøkald øl...herlig!
Rundt bålet ble det mye humor og tradisjonsrik quiz og vi ble sittende til nærmere midnatt før vi krøyp ned i soveposene under stjerneklar himmel. Jeg sovna ganske kjapt etter å ha stirret litt på stjernehimmelen og omkringstående furusiluetter. Flott syn å sovne til.
Våkna av en toppmeistrille og ikke av orrfuglbuldringen i det "fjerne", noe som var uvant.
Spillet hadde pågått en god stund og sola hadde allerede truffet soveposen min før jeg våkna. Ble liggende lenge å bare lytte til orrfugl, duetrost, flaggspett og flere andre skogsfugler med sol i fjeset, flott start på dagen.
Når leiken var over ble det kaffekoking sittende i soveposen og en lett frokost, for så å gå i full strekk igjen...slaraffentur :-)
Alle var godt fornøyde når vi tuslet rolig tilbake til bilen...et år til neste gang, men ser fram imot neste orreleik allerede!