Alpint eventyr på Budalstinden (08.04.2021)

Ascents Budalstind V2 (604m) 08.04.2021
Budalstinden (665m) 08.04.2021

I taulag med Ragnhild. Christoffer, Markus, Karoline og Hildegunn var også med. Ca 350 hm fra Djupfjordparkeringa og oppover den åpenbare renneformasjonen til høyre før vi tok på tau. Lekte oss litt med terrenget oppover her, oppsøkte ikke letteste vei, da kunne vi nok gått mye av turen usikra på dagens føre. Kom opp på ryggen ca 150 m sør for hovedtoppen på Budalstind. Tok med toppen, og gikk tilbkae i retning Festvågtind. Dette var tidkrevende terreng med ei stor gruppe. Gikk stort sett på løpende mellomforankringer. Snudde da vi kom til V2 og så at det fortsatt var et godt stykke ut til Festvågtind, og klokka var 17. Tilbake langs ryggen ca 100 m, før vi tok to fulle 60m-rapeller ned fra ryggen. Akte ned til renna og kom raskt ned til bilen. Brukte nesten 10 timer bil til bil, mye på grunn av stor gruppe. Men det gjorde ingenting med sol og fint vær. Skikkelig bra tur!