Hikefjella, Rennebu (11.11.2017)

Characteristic Snowshoe trip
Ascents Hikefjella (1,090m) 11.11.2017

Tok av E6 ved Garli og fulgte bomveien (avgift kr 50) helt opp til Nyhussætra ved Ilbogen. Mye snø i området, - også på veien men klarte å finne en p-lomme litt nedenfor sætra. Gikk bratt opp veien til Nyhussætra og videre opp på det som lignet på en sti. Stien, som var litt vanskelig å se pga snøen, gikk gjennom mye skog og krysset en mindre bekk og videre opp på østsiden av den større fjellbekken. Her var det utrolig mye dyrespor å se; hare, rev, elg, hjort, rype og kanskje gaupe. Litt lenger opp blir skogen glissen og stien går opp på vestsiden av Brennfjell. Herfra noe flatere myrparti før bratt opp til Hikefjella. Jeg tok en variant der jeg gikk på vestsiden av fjellbekken før jeg avrundet østover mot toppen, mens jeg på returen tok rett ned og passerte like vest for Håkkåfjellet. Flott utsikt fra toppen med nærliggende Ilfjellet i vest og Gynnildfjellet i nordøst. Sesongens første trugetur ble en fin naturopplevelse i et litt spesielt terreng.

Rennebu ≥ 100m pf.

Written by opps 11.11.2017 17:26

Gratulerer med fullført liste.