Åsfjellet og Ondusfjellet, Rennebu (24.09.2017)

Ascents Ondusfjellet (965m) 24.09.2017
Åsfjellet (983m) 24.09.2017
Visits of other PBEs Ondusfjellet flyvrak (910m) 24.09.2017
Åssætra parkering (720m) 24.09.2017

Tur nr 2 i dag: Fra p-plass ved Vorafjellet videre opp Jøldalsveien ca 5 km til stor parkeringsplass ved avkjøringen til Åssætra. Fulgte veien opp, krysset en liten bekk og videre opp til ei sæter/hytte. Ovenfor sætra/løe går stien vestover mot Fjellbekken. Her kan man velge om man vil gå på østsiden eller vestsiden av bekkedalen. Vær spesielt oppmerksom for bratte partier langs bekkedalen enkelte plasser. Pass på barna her, -her skulle det gjerne vært fareskilt!

Fin sti på begge sider av bekken som møtes øverst i bekkedalen. Gikk videre rett opp mot Åsfjellet. Her var det bok for å skrive navn i oppbevart i et syltetøyglass. Dette funker også. Avrundet litt i vestlig retning på returen og besøkte minneplassen for et tysk jagerfly som styrtet under krigen. Videre strake veien opp til Ondusfjellet med signering i turboka. Ondusfjellet er nok den mest trafikkerte toppen for turfolket her. Fin sti på retur ned til Fjellbekken og videre ned til p-plass. Flotte farger i fjellet for tiden.