Ruten - Hemne (09.04.2016)

Characteristic Ski trip
Ascents Ruten (1,040m) 09.04.2016
Visits of other PBEs Borstad Parkeringsplass (225m) 09.04.2016

Start fra p-plass ved Borstad. Masse folk på topptur i dag og etter hvert oppfylt parkeringsplass. Tok på Nansen skiene med kortfeller og fulgte stien over elven. Bratt start opp gjennom skogen, men det gikk sånn akkurat med kortfeller... Skulle gjerne brukt rando skiene på denne turen... Krysset hengebrua etter et par km og gikk videre på skrått og noe bratt videre opp dalen. Her ble det etter hvert pudderføre og ypperlig nedkjøring, - i alle fall for dem med rando :-). Toppen var dekt av skodde og i det jeg skulle ta bilde av det jeg mente var det høyeste punkt, kom en rando kar pesende rett forbi meg og inn i skodden. I det jeg snudde meg forsvant tåken og en ny topp dukket opp litt lenger bort og opp. Også denne med antenner og utstyr. Forsiktig nedkjøring gikk greit men savnet kanskje noe stødigere ski. Ruten er høyeste fjell i Hemne Kommune.

Traff Aleksander J. fra Trondheim/Overhalla på denne turen som hadde samme planer som meg, - med å gå til Omnsfjellvarden etter denne turen.

Kommunetopper

Written by otto 11.04.2016 21:39

Si meg har du startet å samle kommunetoppene i Trøndelag.

Sv: Kommunetopper

Written by Ofisk 11.04.2016 22:00

Jepp :-)

Julegaven fra kjerringa var bl.a. en bok med tittelen "Opp24" , så det hintet snappet jeg fort opp :-)