Skarvemellen,Rundmellen og Mehovd. (24.04.2021)

Ascents Mehovd (872m) 24.04.2021
Rundemellen (1,344m) 24.04.2021
Skarvemellen (1,267m) 24.04.2021

Møttes på Mjøsbrua kl.11.00 ,Grete,Marita og meg. Brukte ca. 2 t til Valdres og parkerte ved Turrsjøen.Gikk først opp på Skarvmellen .Hardt føre og mye vind.På ski opp til toppen og deretter på beina over toppen og ned på andre siden. Deretter til foten av Rundmellen hvor vi satte fra oss ski og gikk på truger mot toppen. Nydelig utsikt. Ned igjen valgte vi en annen rute, og måtte gå 300 m på veien for å finne bilen igjen. 12 km og ca.4.45 t.
Etterpå tok vi bilen og forflyttet oss til neste topp Mehovd. Vi møtte Morten H og fant en fin og lun bålplass i skråningen/skogen mot Mehovd. Sanking av ved før det ble fyrt opp ett digert bål. Lå under åpen himmel og våknet opp dagen god og varm. Kaffe og frokost ved bålet før vi gikk opp på Toppen av Mehovd. En beskjeden topp,men flott utsikt. På veien hjem stoppet vi en tur ved Flaggfjell og gikk opp de bratte trappene for å se på klatreveggen.
En hyggelig helg med Peakbook venner. Takk for turen.