Langeberget (02.06.2020)

Ascents Langeberget (918m) 02.06.2020

Begynnelsen på denne turen var ganske frustrerende:

Stengt vei pålydende "Vegen er stengt for all trafikk frem til telen er ute og det har tørket opp". Det stoppet allikevel ikke all trafikk, da 3 biler passerte mens jeg gikk oppover veien.

På grunn av den stengte veien parkerte jeg omtrent 2 kilometer nedenfor stistart. Greit nok. Neste problem dukket opp umiddelbart: Peakbook appen ville ikke åpne. Dermed manglet jeg både kart, og måtte finne en alternativ måte å tracke turen på. (Selvfølgelig prøvde jeg det meste av teknikker for å få appen til å fungere, inkludert omstart av mobil, og avinstallere og installere Peakbook-appen på nytt. Løsningen ble til slutt å oppdatere programvaren på mobilen til Android 10).

Så la jeg i vei - og oppdaget etterhvert at snoren på drikkeflasken min hadde løsnet. Lurte på hva den neste ulykken kom til å bli, men heldigvis var det slutten på uflaks turen.

Stien var snøfri og ganske tørr hele veien til toppen.

På toppen er det hele 3 postkasser. Den ene har en kikkert, og selv om man må gå et stykke for å få noe særlig utsikt var det gøy å se seg litt om i hjembygda.