Bjøbergnuten på vårsnø (29.04.2022)

Start point Bjøberg (1,006m)
Ascents Bjøbergnuten (1,515m) 03.05.2022 17:10

Kjørte opp til Hemsedal etter jobb og traff Nikolai og ei nederlansk veninne av han som var på besøk. Jeg hadde med meg skinnende nye ski rett fra butikken, etter at gamleskia tok kvelden helga før. Det var knapt snø igjen å se i lavlandet, men vi bestemte oss for å reise opp til Bjøbergnuten og se om det var mulig å få til en ettermiddagstur med litt bratt skikjøring på de siste restene av snø. Og det var det! På vei opp var det såpass bart flere steder at vi valgte å dure rett opp lia til fots. På toppen dro Nikolai tre glassflakser Coronaøl opp av sekken. Tommel opp for den! Sto ned en av de østvendte rennene i retning parkeringen, 45 g på det bratteste ifølge boka. Herlig snø i toppen, litt mer humpete etter gamle ras lengre nede. Jeg var litt smånervøs på nye og uvante ski, men det gikk greit. Kjempefin tur (som alle tidligere turer på dette morsomme fjellet)!

Regner med dette var sesongen 21/22s siste skitur... Får vel vente å se!