Kongens utsikt i Krokskogen (25.01.2020)

Start point Kleivstua
Visits of other PBEs Kongens utsikt (455m) 25.01.2020 17:00

Jeg og Marie var på østlandstur denne lørdagen for å handle ny bil, og hadde med oss telt og soveposer i bilen med tanke på å tilbringe natta ute. Vi hadde researchet litt på forhånd og funnet ut at Kongens utsikt ovenfor Sundvollen kunne være et bra alternativ for en lørdagskveld i skogen. Vinteren har jo tatt en merkelig retning så langt i 2020, så vi hadde med oss is-brodder istedenfor ski.

Det var allerede mørkt når vi parkerte ved Kleivstua. Fulgte skilting og fotspor i snøen opp til utsiktspunktet som kalles Kongens utsikt. Slo opp teltet og gikk raskt i gang med å fyre å bål. Utover kvelden koste vi oss med moltelikær (julegave), pinnebrød, utvalgte surøl og særdeles smakfulle pølser som vi hadde kjøpt med oss fra Hadeland Glassverk. Bål er stemning!

Neste morgen kunne vi endelig se hvordan det så ut rundt teltleiren vår. Inntok frokosten til den samme flotte utsikten som kvelden før.

Kveldsutsikt utover Steinsfjorden og Sundvollen
Grilling av chili- og ramsløk-pølser fra Hadeland var stor suksess.