Høgelikampen, Vardafjellet og Ulvenfjellet (12.09.2021)

Ascents Høgelikampen (266m) 12.09.2021 11:53
Skifteshaugen (250m) 12.09.2021 12:05
Vardafjellet (305m) 12.09.2021 12:39
Ulvenfjellet (316m) 12.09.2021 13:09
Visits of other PBEs Sør for Høgelikampen (234m) 12.09.2021 11:48

Etter Hjortåsen kjørte jeg tilbake igjen og parkerte på Hovland, nærmere bestemt en sidevei ved Strønevegen 157. Ved bommen er det plass til et par biler, flere hvis man parker langs veien helt oppe.
I starten var det fin grusvei, som etter hvert gikk over til vanlig sti opp til Høgelikampen. Rett før toppen gikk jeg bortom utsiktspunktet. Etter Høgelikampen gikk det fin og merket sti bort til Skifteshaugen. Rett før toppen gikk jeg forbi Tyskarhytto, som det bare er rester igjen av.
Stien videre til Vardafjellet var merket med blåmaling på stammene. Jeg klarte likevel å gå litt feil et sted, men fant fort tilbake til stien opp til toppen. Turen herifra til Ulvenfjellet var våt etter siste dagers nedbør. Tilbake igjen gikk jeg samme vei, men tok av ned til Hovland før oppstigningen til Vardafjellet. Her var det lagt ut godt med gode klopper.
Det ble en våt tur. Hele veien var det godt merket sti og god skilting.

Utsiktspunktet sør for Høgelikampen
...men ikke mye til utsikt i dag.
Restene etter Tyskerhytto. Ligger rett ved Skifteshaugen.
Gikk forbi mange slike kunstverk.