Trollvasstinden (30.06.2021)

Bytingstinden (1,260m) 30.06.2021 15:45
Visits of other PBEs Laurdalsvegen p-lomme (320m) 30.06.2021 12:04
Hans Thorvald og Bytingstinden

En av årets flotteste turer gikk i dag til Trollvasstinden. Stien oppover var ikke lett å følge eller finne, så det ble litt knoting i terrenget både oppover og ned igjen. Det ble bedre i Tuvedalen på omkring 700 moh. Der var det veldig fint å gå. I dette området ble vannet som rant nedover benyttet flittig av Hans Thorvald. Det var god avkjøling i det flotte været.

Utsikt mot Bjørkedalsvatnet tidlig på turen
Mot Storetoren og Litletoren
Forfriskning
Trollvasstinden og Bytingstinden
På vei mot Trollvasstinden

På vei opp til toppen av Trollvasstinden gikk det en egg oppover. Den var bred og fin. På toppunktet var det litt luftig, men utsikten var veldig flott. Vi bestemte oss for å gå om Bytingstinden på vei ned igjen. Der fulgte vi ryggen/eggen til å begynne med, før vi gikk i siden opp mot toppen. Også denne toppen var veldig flott.

På vei til Trollvasstinden
På vei oppover til Trollvasstinden
Toppvarden på Trollvasstinden
Triggpunktet på Trollvasstinden
Litlebøvatnet fra Trollvasstinden
På vei ned fra Trollvasstinden. Toppen foran Hans Thorvald er Bytingstinden
Bytingstinden

På vei ned fikk vi dratt nytte av en snørenne. Høydepunktet på returen ble snøsklia ned i vannet som begge prøvde. Det var en morsom og kald fornøyelse. En meget flott og vellykket tur!