Marabotthornet og Store Sendehornet (27.07.2020)

Ascents Marabotthornet (1,378m) 27.07.2020 13:32
Store Sendehornet (1,503m) 27.07.2020 16:24

I dag valgte vi å ta to vangstopper. På veien tok vi et stopp på Høre stavkirke. Det var langt å kjøre før vi fikk startet på turen. Hovedgrunnen var nok bilen vi kjørte bak. Den kjørte utrolig sakte. Turen til Marabotthornet ble en fin tur der vi fikk gått på sti nesten hele turen. Måtte bare gå av stien for å komme på toppunktet. Jeg var sliten, så valgte å ikke bli med Hans Thorvald opp på Aust for Marabotthornet. Jeg fant i stedet en annen sti som jeg fulgte et stykke ned igjen. Det ble en god snarvei. Tror jeg sparte omkring 0,5 km mot for å følge samme vei som vi gikk opp. Turen tok 2t 4 min, var på 398 høydemeter og 7,2 km.

Fra turen på Marabotthornet

Hans Thorvald og jeg valgte å ta en tur til. Siden sykkelen min hadde punktert, trillet Hans Thorvald med sykkelen sin oppover vegen. Deretter fulgte vi en sti noen hundre meter, før vi gikk i terrenget mot Store Sendehornet. Dette var en veldig stilig topp sett på avstand, og ryggen var veldig artig å gå på. På vei ned fikk vi utnyttet snøen bra, og vi gled/akte nedover. Det ble en veldig flott tur i stort sett oppholdsvær, men med litt regn. Turen var på 11,5 km, vi gikk 622 høydemeter og tok 2t 47min.