En strålende start på påskeferien i Viken (04.04.2020)

Ascents Storefjell (1,149m) 04.04.2020 12:54
Store Skinhovda (1,060m) 04.04.2020 14:05
Vidhovd (1,060m) 04.04.2020 14:42
Topp nr. 700 for Hans Thorvald - Vidhovd

I dag hadde løypemaskinene begynt å gå igjen flere steder i område etter lengre stilstand på grunn av korona. Vi lot værmeldingen avgjøre hvor vi skulle dra, og i dag ble det to turer i Gol/Hemsedal.
Den første turen varte omlag en halvtime. Vi gikk opp alpinanlegget til Storefjell. Jeg brukte Randoneeskiene. Veldig flott utsikt på toppen, og ei veldig artig ramme som man kunne fotografere seg i på toppen. Turen var i alt på 1,9 km og ca. 150 høydemeter.

På Storefjell
På toppen av Storefjell

Den neste turen, var mer som tur å regne. Dette ble en langrennstur med to bestigninger. Det var veldig fint å gå utenom løypene. På Store Skinhovda var ikke nedkjøringen så fin, mens den på Vidhovd var mye bedre. Den fineste toppen var nok Store Skinhovda, men det var et lite parti snaufjell på toppen av Vidhovd, så denne toppen ga også flott utsikt. Utsikten til Skogshorn, Nibbi og Vesle Horn var praktfull. Været var veldig flott, men litt vind enkelte plasser. Hans Thorvald fikk sin topp nr. 700 på Vidhovd. Helt strålende.